Další mé postřehy...

    Největší Čech? Václav Havel!

    - Ze světa (internetu)

    Nebo máte jiný tip?
    Nejsem velkým příznivcem anket. Přesto jsem se však do jedné z nich zapojil. Projekt Největší Čech totiž snad může být mnohem užitečnější než ankety o nejlepšího atleta, fotbalistu či skokana roku. V právě probíhající nominační fázi můžete do konce ledna mimo jiné také prostřednictvím webového formuláře nominovat až deset osobností.

    Napsal jsem jediné jméno.

    linkuj.cz vybrali.sme.sk


    Komentáře

    [1] omyl (Petr Kratochvíl) Vloženo 05.01.2005, 10:32:29
    No nejdřív jsem si říkal - ten laco si věří - hádej co mě napadlo když jsem četl větu (Napsal jsem jediné jméno.)
    Pak jsem si přečetl i nadpis.

    Ten hloupej zvyk číst věci odzadu mám ještě od komančů...
    Petr

    [2] (antirespirant - WWW) Vloženo 05.01.2005, 10:36:21
    Největší Čech je jednoznačně Josef Jungmann, bez něj by žádný Češi dávno nebyli. Havel by u mě byl kolem padesátýho místa :)

    [3] oponentura (anquetil) Vloženo 05.01.2005, 11:28:58
    Havel? Dodnes si pamatuju jeho v tisku zveřejněnou prosbu Husákovi o propuštění s příslibem, že už bude hodnej. Kam se "ztratil" ten článek? Nic proti Havlovi, ale on byl přece spíše prezidentem Zeměkoule než ČR. Havlovy intelektuální proslovy na světových fórech se obracely k lidstvu jako celku a nabádaly k pácháni dobra. Budiž, ale za jeho zády si v ČR paradoxně ve stejnou dobu chrochtali zločinní komunisté, bujelo bezpráví a tunelovalo se a kradlo, co se dalo.
    A ruku na srdce, kdo ho znal před sametem? Kdo znal jeho dramata řadící se stěží do průměru? Nebýt excelentního výkonu vožralýho Lanďáka v jedné z jeho her, kdo by o něm co věděl? Havel se jen svezl na tsunami pádu komunismu v Evropě, který byl beztak nevyhnutelný, byl jen přirozeným vývojem evropských dějin a proběhl by i bez přispění disentu a Havla. A nezapomeň, že v tom historickém obratu v r.l989 nás všichni předstihli a po nás zbyli už jen Rumuni a to je trochu smutná bilance!
    České dějiny mají své velikány, mám ale zato, že je lze hledat spíše v dávné historii - Karel IV., Hus, Žižka, Komenský, Čapek...

    [4] a TGM, (anquetil) Vloženo 05.01.2005, 11:48:18
    abych byl ve výčtu nejvážnějších aspirantů úplný...

    [5] Re: oponentura (Laco) Vloženo 05.01.2005, 12:15:49
    Rozhodl jsem se nerozdrobit svůj hlas do vyjmenování deseti významných Čechů. Stejně by se na řadu z nich nedostalo. Záběr ankety je imho velmi široký a já se rozhodl hlasovat pro osobu žijící. Je mi jasné, že vyhraje naopak někdo z již nežijících, jelikož v případě těchto lidí nehrozí všeobecná známost jejich chyb či špatných rozhodnutí.

    Osobně si myslím, že jednou historie docení úlohu Václava Havla, stejně jako časový odstup pomůže Karlu IV. k vítězství v anketě.

    [6] (Vankelt) Vloženo 05.01.2005, 12:17:02
    A co Švejk?

    [7] dodatek (Vankelt) Vloženo 05.01.2005, 12:23:05
    .... a nebo Jára Cimrman.

    [8] Václav (bob - Mail) Vloženo 05.01.2005, 12:40:01
    Tak já bych to viděl na toho Jungmanna a nebo Karla IV. Ovšem Václava, to ani z legrace. Nemyslím že by kdy udělal něco prospěšného pro český národ. Ale ještě, že už máme tu demokracii a můžeme si každý zvolit toho svého Čecha.

    [9] btw "největší" Čech je.. 8-) (bob - Mail) Vloženo 05.01.2005, 12:41:34
    Nejvyšším Čechem již sto padesát let zůstává hanácký obr Josef Drásal, který se narodil v roce 1841 v Chromči na Šumpersku a dorostl výšky 242 centimetrů. Zemřel v roce 1886 ve věku 45 let. V celosvětovém měřítku výškou zaujímal 15. místo, v Evropě je desátým nejvyšším člověkem v historii.

    http://www.silvarium.cz/_annopress/drevo030929_0004.htm

    [10] () Vloženo 05.01.2005, 14:06:35
    Karel Kryl

    [11] (Ignorant) Vloženo 05.01.2005, 16:58:42
    Největším Čechem v celé historii tohoto národa byl, je a vždycky bude Jára Cimrman. S tím můžete nesouhlasit, proti tomu lze i protestovat, ale to je taky to jediné co se proti tomu dá dělat. Mimochodem, jak proboha kdo chce poměřovat KarlaIV, Komenského a Jágra. Celá anketa mi připadá naprosto stupidní. Proč lidi musí pořád sestavovat nějaké pitomé žebříčky?

    [12] (HaWran - WWW) Vloženo 05.01.2005, 17:31:05
    To je zase nějaká pseudohitparáda. Lidské ESO...

    Největší čech je člověk, který měří nejvíc cm a váží nejvíc kg. nic víc

    [13] (Zednář - Mail) Vloženo 05.01.2005, 18:27:38
    Jedině Hus.

    [14] Hm.. (MedvidekPú - WWW) Vloženo 05.01.2005, 19:34:54
    To je takové, celé, ehm, podivné. Největší Čech je někdo kdo měří nejvíce centimetrů na výšku :) to je jednoznačná asociace :)

    A ten Havel? Ten ufouňaný páprda? Čím že se to zasloužil?

    [15] Největší nebo nejvyšší? (Jan Bednařík - Mail) Vloženo 05.01.2005, 20:44:37
    Největší ve spojitosti s člověkem neznamená nejvyšší, nýbrž něco jako nejvýznamější, nejzasloužilejší, nejznámější ap. dohromady. A největší čech je rozhodně Jára Cimrman.

    [16] Hloupa akneta (Bochi - WWW) Vloženo 05.01.2005, 20:50:42
    2 Ignoran a Hawran:
    Tak, tak, nevim, k cemu je podobna anketa dobra. Ma prilis obecny zaber a je prilis nehomogenni, jak typove (co do typu lidi), tak casove, coz ji dela znacne neobjektivni. Nevim, jak muzou cca tri prave zijici generace posoudit srovnatelne osobnosti z naprosto odlisnych oboru a historickych obdobi. Napr. soucasnikum nahrava jejich aktualni slava, historickym postavam zase jejich zdanliva relativni bezuhonnost (vyhlazena casem a zjednodusenymi interpretacemi), atd.
    Proste, pripada mi to cele jako blbost a narozdil od Laca si myslim, ze aketa v ramci nejakeho konkretniho oboru a za jednolete nebo treba desetilete obdobi je daleko smysluplnejsi.

    [17] (Petr - WWW) Vloženo 05.01.2005, 22:09:05
    Mě se podobné ankety moc nelíbí, protže jsou ohromným způsobem relativní. Každá doba preferuje své lidi a to navíc vůbec nemluvím o těch, kteří nejsou na veřejnosti vidět (např. vědci) a mnozí udělají více. Když už bych chtěl takové žebříčky dělat, tak by musely bát kategorie (sportovec, politik...) a jednotlivé časové etapy

    [18] o osobnostech snad něco vím... (mat - WWW) Vloženo 06.01.2005, 00:14:20
    ...nebo se aspoň o nich něco vědět snažím (píšu o nich web) a musím říct, že náš pohled na ně je často zcela zkreslený - třeba výše zmíněný Žižka - víte, že se třeba podílel na likvidaci (vyvraždění) táborských pikartů a adamitů? A nevadí vám to?
    Tím chci říct jen jedno - čím déle je nějaká osobnost déle mrtvá (a pohled na ní je zkreslený dějinami, tudíž zůstává jen to, co dnes považujeme od oné osobnosti za dobré a prospěšné), tím větší má šanci v podobných (opravdu stupidních) anketách zvítězit...

    [19] Njn, chcete-li, aby vám zítra dali za pravdu, (aTeo;)) Vloženo 06.01.2005, 09:22:26
    musíte zemříti ji dnes...
    Pokud jde o tu CzechSuperStar, zajímavější by bylo, koho nominovat do Hvězdné pěchoty. Panečku, to by byla tlačenice... tady by měl Havel jistě reálnou šanci :)))

    [20] Už mám jasno: (aTeo ;) - WWW) Vloženo 06.01.2005, 13:20:55
    http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//4.461.jpg

    [21] (Petr - WWW) Vloženo 06.01.2005, 14:33:23
    No jestli tu soutez vyhraje nejaky soucasny politik (nedej boze sportovec nebo 'celebrita') tak uz nevim. V historii mame par vyznamnych osobnosti (jak z hlediska vyvoje naroda, tak i par lidi kteri ovlivnili cely svet), ale vybrat bych si nedokazal... Byl vic Karel IV, Hus, nebo Komensky? A co treba takovy Smetana, Dvorak? A co treba Purkyne nebo Wichterle? Ne, to se neda. Ale souhlasim ze jedina 'rozumna' volba tehle podivne souteze je Cimrman :-)

    [22] (Hanz02) Vloženo 07.01.2005, 02:04:42
    Bojkotuji tuto soutez a tak budu hlasovat pro Cimrmana :o}

    [23] jak na weblog (Hanz02 - Mail) Vloženo 07.01.2005, 02:05:58
    Jak si udelat podobny blog, co pouzivas na rss?

    [24] To Ignorant: Jak poměřovat? (bob - Mail) Vloženo 07.01.2005, 14:41:28
    Mimochodem, jak proboha kdo chce poměřovat KarlaIV, Komenského a Jágra?
    To je jasný, Karel a Jan neuměli hrát hokej ;-) ale na druhou stranu měli něco v hlavě :-)

    [25] (mar) Vloženo 07.01.2005, 16:12:41
    to bob:

    jágr tam má taky...puky

    [26] Posuzujeme zemřelé (Miroslav Kozák - Mail) Vloženo 11.01.2005, 22:28:01
    Považuji tuto anketu za naprostou hovadinu, neboť se pokoušíme poměřovat lidi naprosto nesouměřitelmé, navíc o řadě historických osobností mnoho věcí
    nevíme a neznáme jejich současnost.
    Řada osobností je velmi kontroverzní
    a nelze o nic říci, že páchali jen a jen
    dobro. Třeba takový Žižka, to byl feudální lapka mezinárodního formátu, viděno dnešním očima, byl to nejen skvělý vojevůdce, ale i prvotřídní
    terorista a lupič. Takže z ptákovsky
    postavené ankety vzejde jen a jen ptákovina, nic míň a nic víc ...

    [27] Co ukáže "soutěž" Největší Čech (anka) Vloženo 13.03.2005, 21:24:02
    To, co tato soutěž ukáže, bude asi procentuální složení našich občanů podle zájmu o FYZ, CJ, DEJ, BIO...
    Souhlasím s Bochi (Hloupá anketa), protože některé věci se prostě nedají jednoduše změřit a porovnat- zeptejte se třeba maminky, které dítě má raději. Nejlepším řešením je bezesporu Jára Cimrman, který dokázal obsáhnout vše nač si vzpomenete.
    Neodpovídá ale pravidlům soutěže - jeho existence nebyla ve vědeckých kruzích uznána :), proto je nasnadě jiný kandidát: Josef Drásal(242 cm).

    [28] Největší????!!!!:o( (Sandra - Mail) Vloženo 14.03.2005, 21:19:04
    Tak procist si tyhle vsechny nazory bylo moc fajn. Naprosto souhlasim s volbou Jary Cimrmana a mrzi me, ze postavy vymyslene se zucastnit nemohou. Jsou sice smyslene, ale zato dokazou vse. Pobavit, rozesmat, urazit... Jinak soutez jako takova je hloupost. Stejne jako superstar a jim podobne. Uz nas s tim otravuji i ve skole...esej na nejvetsiho cecha...no hruza!!! Jako bychom pred maturitou nemeli gulas v autorech, tematech a vsem...do toho nam nasadi brouka do hlavi a ptaji se...: "Kdo je nejvetsi cech?" Ja odpovidam: "Kdyz ne Cimrman nebo Svejk, pak jedine Josef Drásal (242cm):o)" Hezky den ;o)

    [29] () Vloženo 13.09.2006, 13:11:35


    Přidání komentáře...

    Vaše jméno:


    Váš e-mail:


    URL vašich stránek:


    Nadpis:


    Text:


       


    Píše Ladislav Bittner. Powered by Bloguje.cz Design by Czechline.