Intelektuál Arthur Dent
- Ze světa (internetu)Blogem za lepší minulost
Arthura Denta mám rád. Je to jediný SKUTEČNÝ INTELEKTUÁL, kterého znám. Také je to zasloužilý bloger. Ba co víc, je to pantáta všech blogerů. Kdykoli se přihlásím na Bloguje.cz, okamžitě si na něho vzpomenu. Je to jeho dílo. Funguje skvěle a nic bych na něm neměnil. Myslím Bloguje.cz. O Artíkovi lze však napsat to samé. Ale dnes...
Nejdříve blognul článek Pláč intelektuálův. Autor se podivuje nad bojem čtenářů Respektu proti bulvarizaci obsahu. Krásné myšlenky. Třeba tato: A do Respektího blogovýběru se dostávají články, které nejsou krasodušné. NO A? Co takhle je nečíst a nechat na ostatních, jestli je chtějí či nechtějí číst?
O něco později se na blogu známého misantropa objevuje další článek. Spadl most, vykolejil vlak... Autor se podivuje nad obsahem diskusí pod články o aktuálním železničním neštěstí. Krásné myšlenky. Třeba tato: Opravdu si někdo myslí, že zakázat diskusi u článků je nedemokratická cenzura?
Artíku a co takhle je nečíst a nechat na ostatních, jestli je chtějí či nechtějí číst?
Původně jsem to chtěl napsat do diskuse na autorově blogu, ale když pratáta všech blogerů v jednom ze svých dnešních článků připomněl, že staré blogy nemívaly komentáře a reakce na cizí články se dělaly tak, že člověk napsal článek vlastní, rozhodl jsem se jinak.
Komentáře
[1]
(Mod.) Vloženo
09.08.2008, 03:36:48
Na Arthura si taky často vzpomenu, třeba vždycky když vidím sluneční hodiny, naposled předminulou neděli v Žihli, nebo, když strkám vnoci papundekl mezi lopatky běžícího ventilátoru:-). Pokud jde o ten Respekt, asi se má za to, že není nad neviditelnou ruku trhu, třeba jako v případě Radiožurnálu:-).
Ovšem pokud jde o ty diskuse pod některými články, musím říct, že si nemyslím, že zakázat je, je nedemokratická cenzůra. Nakonec server-blog, někdo provozuje a článek nějaký "bloger" napíše, no a pak tu a tam nějaký komentář smázne a nebo to komentování blokne celé, místo toho, aby nechal na ostatních, co chtějí a nebo nechtějí číst :-)m to známe ne?:-))
Ale no co už, copak su já jakýsi intelektuál?! :-))
[2]
A dobres udelal, laco ;-) (Roj - WWW) Vloženo
09.08.2008, 09:36:27
Tam bych si to neprecetl, tady ano ;-)
[3]
No... (@Teo - WWW) Vloženo
09.08.2008, 14:24:22
Jako postřeh to nejni špatný. Načapals ho na švestkách. I ten ironický tón by měl Arthur vydejchat už proto, že ho sám často používá. Jako nadbytečné mi přijde oslovení "Artíku". Je jak vytažený z Rojova globálně rozhicovanýho protesthrnce. Modona svým asertivním žvatláním nepřekvapila. Ještě tady chybí GTI s bravíčkem a můžeme jít od toho.
[4]
Teo (Mod.) Vloženo
09.08.2008, 16:28:30
samozřejmě, Modona přátelsky asertivní:-))
[5]
VŠEOBJÍMAJÍCÍ @TÍK (LACO - WWW) Vloženo
09.08.2008, 20:09:40
[3] Účelem oslovení Artík je umocnění provokativního textu. Navíc jsem nechtěl stále opakovat slova Arthur, pantáta všech blogerů, autor nebo známý misantrop.
[6]
:) (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) Vloženo
09.08.2008, 22:46:19
Bravo, Laco!
[7]
Ne, vážně... (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) Vloženo
09.08.2008, 23:07:32
Ještě že ty referery máme, jinak bych se nedozvěděl o svém selfpwn. :) No, stane se i v lepších rodinách, příště budu pečlivěji formulovat nejen horizontálně (v článku), ale i vertikálně (v časové ose). ;)
PS: Dobřes udělal, žes to takhle polopatě napsal, aspoň to pochopil i Roj... ;)
[8]
Tak jsem si to znovu pročetl, (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) Vloženo
10.08.2008, 01:48:34
protože mi na tom pořád něco nesedělo a protože jsem věděl, že takhle to myšleno nebylo. Neseděla mi ta citace mé erbovní věty o cenzuře v jiném kontextu, než v jakém ji obvykle používám. Inu, já nemám potřebu kontext pokaždé vysvětlovat, takže si za to můžu sám. ;)
Po zralé úvaze tedy odvolávám co jsem odvolal, žádné selfpwn, žádná špatná formulace, prostě jsem jen spoléhal na to, že čtenář ví, co myslím, když používám některé své oblíbené slogany (třeba ten "hodně toho svým čtenářům dlužíš", ten taky nevysvětluju)! Ale v první chvíli jsem ti to fakt sežral a fakt jsem myslel, že jsem se takhle blbě sebesestřelil. Gratuluji, BRAVO LACO! ;)
PS: Mám pro tebe jistou slabost, takže máš odpověď v článku. Můžeš si o ní myslet co chceš; zas tak daleko má slabost nesahá, aby mě to dál pálilo.
[9]
PÍSMÁK (GTI) Vloženo
10.08.2008, 02:14:53
Nedávno (inspirován zdejší diskuzí) jsem tam k němu vlezl... Akorát si to tam s celým světem vypořádával skrzevá svého bývalého spolužáka. Tohle miluju, hrát si na bouráka století a sílu k životu sbírat tím, že veřejně kopu do svého spolužáka ze střední... Kdybych byl tím spolužákem, nakop´ bych toho pisálka rovnou do prdele.
No, jen si to přečtěte - http://www.misantrop.info...kal.php
Ten kamarád byl prý 155cm (rozuměj malý...), nosil (sic) brýle, tesilové kalhoty, ponožky a mokasíny... hmmm.
No, svět je krásnej, pro někoho ovšem evidentně příliš velkej...
[10]
ZE ZLATÉHO FONDU ARTHURA DENTA (LACO - WWW) Vloženo
10.08.2008, 09:55:51
[8] Děkuji, ARTHURE, za mně adresovaný dodatek ve tvém článku. Připomněl mi další tvoji moudrost z článku Pláč intelektuálův: Hlavním předmětem jejich (rozuměj intelektuálních snobů) intelektuálních hovorů je intelektualita jejich hovorů a hlavním tématem je obdiv k hloubce těchto hovorů.
[11]
Dovolil bych si (Taras) Vloženo
10.08.2008, 23:16:21
doplnit výčet článků intelektuální zdatnost Arthura Denta prokazujících o článek poslední, politický slabikář. Je pevně zakotven do statě pana Jocha, s nímž se Arthur zcela ztotožnil, takřka splynul, samozřejmě pouze duchovně.
A teď zcela upřímně říkám: jak může JEDINÝ SKUTEČNÝ INTELEKTUÁL doslova uchcávat blahem nad Jochovým dílem, které nesnese kritiku z hlediska historického, a už vůbec ne politologického? Celý článek se skládá z nesmyslných, ahistorických tvrzení, míchá dohromady hrušky a jablka, smrdí na dálku propagandou, a Arthur vrtí ocasem.
Opravdu nechápu.
Omlouvám se, že jsem to napsal k vám, Laco, ale u Denta nevystupuji.
Mimochodem, Arthure, Joch je přímo prototyp upoceného pravičáka.
[12]
(Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) Vloženo
10.08.2008, 23:56:16
[9] Nebohý frustrovaný GTI, ty jsi tu zas, abys bránil vás, 155cm tupozraké tesilkáře? A to je od tebe hezké. Protože ti chci říct, že o tomtéž člověku napsal další spolužák: http://whitedog.cz....php?item=1783 Přečti si, jak další člověk píše o tom, proč jsme dotyčného neměli rádi. Ne proto, že byl malý nebo obrýlený, ale proto, že byl machírek, vůl a navíc prachmizerný lhář, jehož historkám by věřil leda tak jogurt.
Inu, něco jako ty, GTI.
Ale Mikroskop není zajímavý. Pojďme se vrátit k tobě. Koukám, že už otcovský komplex k Lacovi pominul, teď se vybíjíš fantazijní agresí, představuješ si, jak jsi v roli toho mrňavého blbého žvanila ty sám (jistě s tím máš zkušenosti) a jak mě jdeš nakopat do prdele... Ano, psychoterapeuti říkají, že je to pro vás, frustrovánky, dobrá metoza zvládání frustrací.
[13]
(Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) Vloženo
11.08.2008, 00:06:09
[11] Tarasi, já jsem již po dovolené a jsem rád, že tu na vás narážím. Opět v plné formě, že, tak se dáme do toho: S Jochovým článkem opravdu velmi intenzivně souhlasím. Ale zajímalo by mne, zda tím JEDINÝM SKUTEČNÝM INTELEKTUÁLEM myslíte mně, nebo snad někoho z komentátorů. Pokud mne, tak bych rád věděl, kde jste na toto označení přišel. Z toho Lacova článku? Ono to znělo, jako by to mělo být tak trochu pejorativní označení. Laco, možná bys měl vysvětlit, jak to s tímhle označením je, že jsem se tak já osobně nikdy neoznačil a že jde pouze o tvou autorskou licenci.
"nesnese kritiku z hlediska historického, a už vůbec ne politologického?" - cítíte se na to tu kritiku sepsat a zveřejnit? Prostor vám rád poskytnu. Jistě dokážete vynechat modré straky a "pravičácká hnízda na Psu" a napíšete věcnou historickou a politickou kritiku, kterou Jochův článek rozcupujete na padrť.
Vemte to hezky citaci po citaci a vyvraťte myšlenky, tvrzení a vývody a já, naprosto bez ironie, říkám, že si to rád přečtu a milerád to zveřejním.
Rukavice hozena
[14]
V soutěži (@TÍK) Vloženo
11.08.2008, 10:06:50
o titul NEJVĚTŠÍ KOKOT, navrhuju rozstřel mezi Tarasem a GTI... :-/
[15]
(Misha) Vloženo
11.08.2008, 10:28:31
tyjo, blogerský souboj. Jako za starých časů. Komunita šílí, Kera dokumentuje :)
[16]
Arthure, (Taras) Vloženo
11.08.2008, 12:11:53
[13], nema problema, ale potíž je s místem zveřejnění. U vás to nejde, protože jste mi smazal komentář, a to je vždy konec mého účinkování v lokalitě. Jinde s tím plevelit nelze, takže zbývá toto: do měsíce vyvěsím na spřáteleném blogu článek o vztahu levice/pravice v Kotlince (je totiž třeskutě originální, asi jako byla i kupónová privatizace), a v rámci tohoto článku se vypořádám i s Jochem. A dám vám vědět.
[17]
Ještě: (Taras) Vloženo
11.08.2008, 12:23:13
toho jediného skutečného intelektuála jsem převzal od Laca, nijak jsem nad ním nepřemýšlel a ani ho nezpochybňuji, jenom jsem to použil jako kontrastní a rozporný moment k tomu vašemu nepochopitelnému obdivu k Jochovi. Ale nadávka to snad byla za totality.
[18]
Vidím, že být ... (Mirek) Vloženo
11.08.2008, 14:08:43
... misantropem, je docela náročný hobby ;o)
[19]
Vidím, že být ... (Mirek) Vloženo
11.08.2008, 14:11:56
... misantropem, je docela náročný hobby ;o)
[20]
ZBABĚLEC SLOV (GTI) Vloženo
11.08.2008, 16:23:01
Tyhle rádoby odvážné bláboly, Dente, ty si schovej pro sobě rovné, tedy pro ty pod úrovní. Možná měřím 155, možná nosím tesilky, a možná (bože...) i brýle, ale na rozdíl od tebe tam nahoře, tam mám hlavu. Stál jsi ve špatné frontě, Dente, tykve už se nenosí...
V příštím blogu u Laca, v němž se dostane k tobě (aby to bylo stylové), napíši zase něco o tvé lidské písmácké zhůvěřilosti, nevyzrálosti a malosti. Zatím můžeš přemýšlet o tom, kdo z vás dvou je lepší člověk, jestli ten spolužák v tesilkách, který o tvých tehdejších směšnostech dnes nepíše nikde, nebo jestli je lepší Arthur, ten zbabělec slov...
[21]
pro GTI - milovníka aut a manekýna z Durexu (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) Vloženo
11.08.2008, 18:10:06
[20] Ale že tě to bere, viď? Jsi malej, škaredej tesilkáč, co si nastavuje penis autem a co si sem chodí anonymně dokazovat svou domnělou nadřazenost na lidech, co se nedokáží bránit podobným charakterovým chcípáčkům - za všechny zdravíme Petra K. - Ještě že máš nahoře hlavu, aspoň můžeš říct, že se ti páteř křiví pod její tíhou.
No, ale musím říct: není mi tě líto. A vzhledem k tomu, že vím, jak se ten bejvalej spolužák dneska má, tak upřímně doufám, že ve tvém světě je on lepším člověkem než já - a jsem tomu opravdu rád! Je to pro mne podobný pocit sociálního vyloučení, jako být unfähig pro spolek somráků z chomutovského nádraží... ;)
[22]
Tarasi (Arthur Dent [openID] - Mail - WWW) Vloženo
11.08.2008, 18:18:07
[17] já vím, že se to nalevo moc nenosí, ale tady u nás napravo rozlišujeme mezi "obdivem k někomu" a "souhlasem s něčím, co dotyčný napsal nebo řekl". Věřte nebo nevěřte, ale je spousta pěkných článků, s jejichž autorem bych si ruku nepodal.
Takže: "Obdiv k Jochovi" je vaše fantazie, realita je taková, že se mi líbí článek, který napsal, a myšlenky v něm napsané konvenují s mým viděním světa. Osobně ho neznám, neznám jeho další články či jinou činnost a o něm jsem se nijak nevyjadřoval, tak to prosím nesměšujte.
[23]
Váš obdiv k Jochovi, (Taras) Vloženo
11.08.2008, 22:32:37
Arthure, není mojí fantazií, ale logickým závěrem z vašich výroků: "Nemám co bych dodal. Přesně tak bych to napsal, kdyby mě to napadlo! :)" a i z vašeho vlastního závěru, že po přečtení té Jochoviny je vám definitivně jasno. Řekl bych, že to jsou velmi obdivná vyjádření.
A jenom na okraj - s umístěním nacizmu na politické levici byste byl v Německu, jeho vlasti, za vola.
[24]
Co je to ten Joch? (Roj - WWW) Vloženo
11.08.2008, 23:45:37
Ma to nejake URI?
[25]
155 TESILEK (GTI) Vloženo
12.08.2008, 10:22:49
No popravdě, Dente, jsem zde od tebe čekal více. Mnohem více. Zásadně více, než co si lze přečíst na tvých stránkách. Tady se máš předvést, ukázat obhajobnou brilanci... i když jak se hájit, když umím akorát kopat do vzrůstu a brýlí svého bývalého spolužáka, viď... bože bože. Jo, jo, píše dokonce o něm i tvůj kamarád... tak tohle mě svou upřímností a jalovostí až dojalo. Vím, Dente, jsi mladý, evidentně nezkušený, nevyzrálý a dezorientovaný, ovšem jak vidím, ty opravdu nedohlédneš přes těch 155, přes brýle, přes tesilky a přes ty mokasíny... Odtušuji, že tohle bude tvá centrální postojová světonázorová parketa. No, tak uvidíme příště, co dalšího v tobě vězí, a jestli vůbec... zatím ses tu předvedl než jako mladej nevycválanej zobák.
[26]
Laco (Mod.) Vloženo
12.08.2008, 17:30:42
normálně Ti závidím, ke mně se chodí hádat jen Teo a WW a to ještě každý sám se sebou:-))
[27]
UNIKÁTNÍ DISKUSE (LACO - WWW) Vloženo
12.08.2008, 17:44:02
[26] Souhlas Mod., také se mi to líbí. Těším se na takovéto diskuse víc než na své příští články.
[28]
(#13 - WWW) Vloženo
12.08.2008, 21:02:10
Jo, tak GTI a Taras jedou v plný parádě! Jen tak dál hoši.
A ještě pro Tarase: U nás je zase za vola každý, kdo řadí nacisty k pravici.
[29]
(Roj - WWW) Vloženo
12.08.2008, 21:27:01
Nikoli, za vola je kazdy, kdo pojmy pravice a levice jeste dnes pouziva.
Ostatne jako kterekoliv jine pojmy s obecne neurcitou definici.
[30]
Tohle je opravdu vážná věc, (Taras) Vloženo
12.08.2008, 23:43:21
vážení pánové volové. Inteligentní a pořád ještě mladí lidé, cestují po světě, ovládají řemeslo, jazyky, elektroniku. Začnete mluvit o politice, a stávají se z vás třináctiletí pubescenti.
Přece nemůžete, Roji, myslet vážně: "Nikoli, za vola je kazdy, kdo pojmy pravice a levice jeste dnes pouziva." Pravice a levice je přece ustálený a světově uznávaný pojem, s poměrně přesně (časově podmíněně) definovaným obsahem, a i dnes je základní dělící hranicí mezi stranami, i při všech těch turbulencích jak ve středu, tak i na křídlech (jakož i zeměpisně se trochu lišící).
Třináctko, předvádíte dětinský způsob diskuze, opět ve vašich kruzích oblíbený: "Ty jsi vůl..." "Ne, ty jsi vůl!" "A ty jsi větší!"
Asi vám chybí ten čas, který jste proseděli před obrazovkami a věnovali se všem těm ochablostem, hrami počínaje a diskuzemi na úrovni páté cenové konče.
[31]
Ja to snad blognu :-) (Roj - WWW) Vloženo
13.08.2008, 00:05:46
Veren Lacem zrevitalisovane tradici!
[32]
(Raduz) Vloženo
13.08.2008, 08:47:49
[30] Vždycky jsem měl rád lidi, kteří vědí že mají pravdu, nikoliv kvůli síle a podloženosti svých argumentů, ale protože jejich soupeři jsou duševně ochablí idioti.
Můžu se kupříkladu zeptat, proč když ty, Taras, řekneš, že v Německu je za vola atd., a je to diskuse na intelektuální úrovni, a když #13 odpoví, že u nás je za vola, atd., tak je to najednou dětinský způsob diskuse, ještě k tomu z nějakých "jejich" kruhů?
[33]
32 (Jessie) Vloženo
13.08.2008, 09:28:49
To máte těžké, Raduzi, rozdíl prostě buď pochopíte, nebo nepochopíte :-).
[34]
Není podstatné, (Taras) Vloženo
13.08.2008, 10:09:07
Raduzi, jestli řeknu, že jste v Německu za vola, nebo tam platíte za osobu intelektuálně ochablou. Podstatné je to, že když v Německu řeknete, že nacisté se řadí v politickém žebříčku doleva, tedy ke komunistům a čistým (nikoliv nacionálním) socialistům, budou vás mít za vola.
Roji, byl by nějaký rozdíl, kdybyste se blognul?
Jessie, je to marný, je to marný...
[35]
eeee?? (Roj - WWW) Vloženo
13.08.2008, 10:30:31
[34] Rozdil? Rozdil muze byt pouze mezi dvema a vice stavy/jevy/objekty. Nikdy ne mezi jednim stavem/jevem/objektem. Aspon dle celosvetove prijimanou definici slova "rozdil" :-)
[36]
Jsem tušil, (Taras) Vloženo
13.08.2008, 11:09:40
že to s komsomolem nebude lehký, ale že to bude takhle těžký, to jsem netušil.
Ve své [31] jste pravil, Roji: "Ja to snad blognu".
Zajímalo mě, jestli by byl nějaký rozdíl mezi tím, když to blognete, nebo když se blognete. Jelikož jste stav/jev/objekt intelektuálně dočasně nekomunikovatelný, tak se jděte, prosím, vyblogovat, třeba se to zlepší.
[37]
(Roj - WWW) Vloženo
13.08.2008, 11:21:02
[36] Co se zlepsi?
[38]
Co se zlými psy? (Taras) Vloženo
13.08.2008, 11:47:46
Seřezat. Nebo serezat.
[39]
šmankote mazec (Petr K. - Mail) Vloženo
13.08.2008, 17:10:37
Tady to zas vře...
Škoda že jsem z dovolené příjemně naladěn, jinak bych si do mrtvolky taky kopnul...
[40]
(Roj - WWW) Vloženo
13.08.2008, 17:16:12
Tarasi, nic si z toho nedelejte, nejste sam. Lidi, kteri maji potize se srozumitelnosti vyjadrovani, znam spoustu.
[41]
(Modona) Vloženo
13.08.2008, 23:50:52
Já myslím pánové, že by bylo mnohem kontraproduktivnější, kdybyste si přeměřili ty svoje Parkery a Pionýry:o)
[42]
ježyš:o)) oprava (Modona) Vloženo
13.08.2008, 23:53:54
mnohem méně kotraproduktivní!
Zkrátka a dobře, že by to bylo lepší jako:o))
[43]
Mod (Roj - WWW) Vloženo
14.08.2008, 01:52:06
Chces snad naznacit, ze te to tu nebavi? Tak proc sem chodis?? ;-))
Ja sem chodim rad :-)
[44]
Roji (Modona) Vloženo
14.08.2008, 08:40:20
já sem chodím strašně ráda, ale kdyby se tu navíc ještě i přeměřovalo, tak to bych sem chodila radši eště, eště, eště, eště, eště, eště, eště a uš ne :-))
[45]
Ale notak fuj, (Taras) Vloženo
14.08.2008, 09:04:27
Modono, nelze srovnávat moje Ferrari s jeho dětskou tříkolkou.
Ale já proti Rojovi nic nemám, je to chytrej chlapec s mimořádnými a originálními schopnostmi vyjadřovacími, jazykovými (co mu taky zbejvá, s tříkolkou) a se smyslem pro humor, ale jak otevře hubu a pronese politické hodnocení, tak politologům a historikům upadávají uši.
Ale to je problém všech Rojů, Dentů a aTeistů. Politická puberta i ve zralém věku, pokud ne až do penze.
[46]
Politika, levice, pravice a další podobné kategorie ... (Mirek) Vloženo
14.08.2008, 09:57:33
Tak nevím, přijde mi, že jedna věc je skutečný stav věci v určité době a na určitém místě nebov určité oblasti - a druhá jsou kategorie a pojmy a obrazy, kterými se tento stav snažíme popsat a skre ně i pochopit - a třetí jsou memy.
http://www2.rozhlas.cz...452296.mp3
nebo dowload
http://www.rozhlas.cz...0452296.mp3
[47]
.. v jiné rovině (Mirek) Vloženo
14.08.2008, 10:00:54
Jsou lidé, které dané téma berou vážně a jiní, kteří se baví tím, jak předchozí ehm pošťuchujou.
[48]
K memům (Taras) Vloženo
14.08.2008, 11:33:27
jistě patří ten "vědecký poznatek" o příslušnosti nacionálního socialismu na levou část politického spektra. Zajímavá je jeho geneze: v roce 1940 si Hayek povšiml nepochybné a zjevné podobnosti nacistického a komunistického režimu, zejména jejich pohrdání parlamentní demokracií, ideologickou zarytost a spoléhání na represi. (Samozřejmě že v roce 1944 už by si to napsat nedovolil.)
No a jak se po revoluci hejkalismus rozšířil i v českých kruzích, tak se skrze četbu von Hayeka chopili téhle poznámky zapocení pravičáci z liberálních a občanských institutů s cílem poškodit levici. A protože je to jednoduchý slogan, který má i ten memový háček a nevyžaduje od svého hlasatele žádnou politickou erudici, jenom ideovou zapálenost a ochotu k papouškování blbin, tak se lavinovitě v českých pravicových salónech rozšířil. Je to ale mem ryze český, na Západě se zatím neujal.
[49]
45 Taras, co to zase nacvičujete? (@Teo) Vloženo
14.08.2008, 11:49:27
Ty vaše provokace jsou k uzívání. Nemají prostě koule. S Ferrarim máte společnou akurát barvu. I to vaše podpultové kolo, na které jste si vydělal přesčasy za bolševika, je už dávno rezavé, fyzicky i morálně opotřebované. Ostatně, jako jeho majitel... Politicky jste dospěl za normalizace a dál se už nerozvíjel. Nebylo třeba, ve VUMLu vám prozradili vše, co potřebujete vědět. Tak co, už stačí? Terazky mi můžete taknějakpovašem zpovykaně spílat. Ať i ti pomalejší postřehnou psychopatické rysy vaší zdegenerované osobnosti.
[50]
(Mirek) Vloženo
14.08.2008, 11:55:08
Jo jo - typickej příklad (neznám ho, než od Vás, ale je to typická ukázka, jak takové memy fungují). Pokud opravdu něco jako memy existuje, musíme se ovšem smířit s tím, že se jich prostě nezbavíme. Otázka je, jak se s nimi vypořádat tzn. jak se naučit s memy nebo tím, čemu dnes říkáme memy, žít lépe (výše, rychleji :o))), anebo je prostě jen přijmout, že jsou a spokojit se s tím, že se dokolečka plácáme v podstatě pořád ve stejným bahýnku?
[51]
(Mirek) Vloženo
14.08.2008, 11:59:56
[49] ... a ještě si roztrhejte vCard ...
[52]
Memy asi (Taras) Vloženo
14.08.2008, 12:42:34
není možné chápat ve smyslu fyzické existence (tedy jako viry, jimž se podobají), ale jako výstižný popis lidských vlastností a psychiky. Tedy sklonu k opičí stádnosti, povrchnosti, papouškování dogmat, a to zvlášť tehdy, když jsou pro papoušky hmotně výhodná.
@Teo, běžte si na Chucpe pulírovat trpaslíka.
[53]
(@Teo) Vloženo
14.08.2008, 12:49:53
To bylo málo! (c) Pelíšky
[54]
Taras: Memy asi (Mirek) Vloženo
14.08.2008, 13:00:43
jsou spíš něco jako počítačové viry. Ale to je jedno. Ano, memy jsou projevy určité stránky lidské přirozenosti. Myslím, že stádnost a ochota papouškovat, sklon k povrchnosti mají velmi příznivý efekt zejména v procesu utváření kultury. Vezmu-li si Vaši větu o sklonu k opičí stádnosti, cítím za ní také určitý mem. To neberte ve zlém. Jde jen o to to vzít v potaz, pokud chceme přijít věci na kloub a nebo nevzít, pokud jen vykládáme lesklé peří :o)
[55]
takhle tomu ale nerozumím, (Taras) Vloženo
14.08.2008, 13:50:20
mem není "stránkou lidské přirozenosti" (kterou naopak je sklon k opičí stádnosti), ale nositelem specifických informací, tedy se podobá viru či genu. Náležet k nějakému stádu (náboženství, politické straně, klubu) je esenciální lidskou potřebou, to je ta opičí stádnost. Memy jsou pak to, co si opičky vyměňují, sdílejí (aniž by nad tím přemýšlely): stanovy klubu, politický program, přísaha na vlajku, dres, styl oblékání, chození do kostela a ke zpovědi, útoky na Jyrku a na kritiky Bushe, rudé knížky nad hlavami a Modrá šance. Podstatné je to, že tyhle projevy lásky či nelásky nejsou doprovázeny argumentací, zdůvodněním, rozborem, ale veřejným a nadšeným přihlášením se k proudu a pouhým nálepkováním protivníků (viz @Teo) a pliváním. Vrcholným projevem memového šílenství je pak hranice nebo Gulagy či Osvětim pro tu svoloč, která nechce (nebo nemůže) spoluprodukovat naše memy.
@Teo, když to bylo málo, tak pulírujte dál. Třeba se to dostaví.
[56]
Mirku, (Taras) Vloženo
14.08.2008, 14:02:45
pardon, vy jste tam měl "projevem určité stránky lidské přirozenosti", nikoliv "stránkou..." takže nesouhlas zmírňuji, změkčuji. Ale "projev" není přesné, je to médium pro přenos a podstatná je tam ta nakažlivost.
[57]
(Mirek) Vloženo
14.08.2008, 14:05:38
Taras: to jste hodně zjednodušil, ale budiž :o) Právě jste se pokusil zreprodukovat mem - uvědomujete si to? :o)
[58]
(Mirek) Vloženo
14.08.2008, 14:11:11
Taras: nevím, jestli je podstatná nakažlivost. Nakažlivost je možná pouze u nakazitelných skupin. Mem je spíš jednotka informace, která je schopná se jako ucelená jednotka udržet při šíření. Má kolem sebe háčky a spoustu nabaleného jehličí a dalšího balstu. Má ochranné vrstvy atd. Anatomie memu je věc na jinou debatu. To, co chci vapíchnout je, že si člověk musí dávat pozor, jestli o věci opravdu přemýšlí, nebo jen není nakžen memem "přemýšlím o věcech" - jestli jeho vlastní názory jsou opravdu jeho vlastní názora a do jaké míry jsou to míchanice memů, nepochopení, poznání, dat atd. ... Taková kontrola může vyhodit zajímavé výsledky. Teď to neberte osobně. Mluvím o tom, jako o fenoménu.
[59]
(Mirek) Vloženo
14.08.2008, 14:16:50
BTW pořád tu je otázka, jestli memy jen nejsou nějaká zavádějící konstrukce. To jen, abych dokreslil svůj postoj k věci.
[60]
Jo, to je docela možný, (Taras) Vloženo
14.08.2008, 15:28:03
(59), že je to vejmysl, snaha o nalezení algoritmu a škatulkování tam, kde to ani není potřeba.
Ale ona ta teorie funguje, navíc pokrývá mikro i makroprostor: vzpomínám, jak se mnou v pubertě cloumaly problémy, jako je správná šířka nohavice, šířka klopy na saku či úhel a délka špiček límce u košile, o kravatě nemluvě. A když nebyly trendy, tedy nevysílal jsem správné signály a nebyl přihlášen správným memem, tak jsem trpěl.
Ve větším to byla příslušnost ke sportovnímu klubu, fandění, a už lítaj facky, kvůli takové hovadině, cigárka a chlast, už jsme dospělí, a posmívat se těm, kteří fandí Dukle a bojí se dělat čurbes.
A tahle závislost na symbolech a signálech a heslech se dnes rozrostla do obrovských rozměrů, celý konzumerismus je přece postaven na příslušnosti k správné kastě (tedy co nejvyšší a nejvíc in), poskakující dusdus subkultura, správná značka auťáku (i zdejším adminem to cloumá), příslušnost ke kastě (ať už politické nebo společenské, viz modří a počítačoví fanatici).
Hlavní pak je, že přihlašování se k memovým makrostrukturám prostřednicvím tranparentních mikromemů (rudé knížky a odznaky na klopě) sebou zákonitě nese všechna ta svinstva, která se jinak nazývají dějinami lidstva.
[61]
Sákryš ... (Mirek) Vloženo
14.08.2008, 16:53:12
Tarasi, Vy jste docela na...ej na svět, koukám. Tenhle pocit znám, zažil jsem ho, tak proto mě to napadlo. Ono to, co popisujete je ale docela normální lidský chování. S tím nic nenaděláte. Potěšující je na tom to, že stejně jako odznáčky působí i hezký písničky, obrazy, filmy, nářečí a to v tom příjemným smyslu: dávají lidem pocit, že nejsou na světě sami, že mají kolem sebe lidi, se kterými mají něco společného. ... Jinak bych nesouhlasil s modrou a počítačovou kastou. To je jen dojem, který asi vzniká díky několika jedincům, kteří mají potřebu se ujistit, že si vybrali správnou partu hic :o)))) V jednom z esejů pana Koukolíka jsem se dozvěděl zajímavou informaci, že v populaci je cca 10 % duševně nezdravých jedinců (psychopatů, deprivantů ...) No, nevím, nemám k dispozici údaje pro ověření si toho čísla, ale pokud je blízké realitě, pak je to docela velká hustota. I toto je třeba asi brát do úvahy - a pak se lecos ozřejmí, že :o)
[62]
PŘEMĚŘOVACÍ MODONA (LACO - WWW) Vloženo
14.08.2008, 19:13:24
[44] Velikost záleží na tom, jestli se TOHO chopí pravice či levice.
[63]
Laco (Mod.) Vloženo
14.08.2008, 19:39:49
to jsem se obávala úplně nejvíc:-)
[64]
Tarasi (Mod.) Vloženo
14.08.2008, 19:41:45
45.- tak to bacha jo! nepřeměřuj mi tu Roje, na to bych byla teda hodně háklivá jako!
[65]
61 (Jessie) Vloženo
14.08.2008, 20:49:26
"to, co popisujete je ale docela normální lidský chování. S tím nic nenaděláte" - není to "normální", i když je to obvyklé. Jsou i dneska lidé, kteří si pěstují svou jedinečnost a nepodléhají stádu. Někdy tím tu většinu dost provokují a stávají se obětí štvanic.
[66]
Ale vždyť jsi (Taras) Vloženo
14.08.2008, 20:59:19
s tou soutěží o správný kalibr začala, Mod., v té 41, a kvalifikovaně jsi usoudila, že mám Parkera.
To proto, že je ti o Rojově Pionýru něco známo?
[67]
65 svatá pravda (Mirek) Vloženo
14.08.2008, 21:25:12
ano "normální" ve smyslu "obvyklé, běžné" ... hm, určitě se ale jedinečný jedinec nevyčleňuje ze společnosti jako takové úplně. Pokud nechce odjet na opuštěný ostrov, musí být do společnosti nějak zapojen a je pod vlivem jejích mýtů, memů, rituálů ... jde častokrát o zcela běžné věci, jako skladba potravy, výběr oblečení atd. - i totální revolta je vlastně dost závislá na stádu, páč nutí revoltujícího se stavět do opozice, ale i když nejde o revoltu, ale jen o to být do všech možných důsledků svůj, tak se tak jako tak musíte alespoň v nejnutnější míře socializovat. Určitě nebudet vnalézat vlastní druhy pečiva atd. Často máte jen jiný názor na řadu věcí a tím Vaše vyčlenění vpodstatě resp. zvláštní druh jedinečnosti končí. Jinak jedinečný je přeci každý člověk, nebo ne?
[68]
Tarasi (Mod.) Vloženo
14.08.2008, 21:25:35
Tebe se to 41. vůůůůbec netýkalo, Tebe šacuju na Mont Blanc!:-)
[69]
Mirku, (Taras) Vloženo
14.08.2008, 21:34:59
nasranej na svět ne, ono je na něm chvílema docela hezky, ale lidi to dost mrví. (Peklo jsou ti druzí, pravil filozof.)
Ale realistickej a bez iluzí, to ano. Například ti Koukolíkovi deprivanti, tedy asociálové, bezohlední egoisti bez schopnosti empatie a sociální inteligence, ti se prosazují na nejvyšší místa v politice a ekonomice prakticky většinově.
Ale samozřejmě pozitivní přístup (naivní) k životu je lepší, než ten skeptický.
[70]
67 (Jessie) Vloženo
14.08.2008, 22:00:58
Brát jedinečnost jako revoltu, to vůbec ne, a ve všem se snažit lišit, to už vůbec ne, to je nesmysl :-). Proč taky? Já to chápu jako snahu cíleně si uvědomovat svoje odlišnosti od ostatních a ty nepotlačovat, ale naopak pěstovat.
[71]
69 (Mirek) Vloženo
14.08.2008, 22:04:21
A co třeba zkusit i něco jinýho než skeptickej nebo naivní přístup? :o) Naučit se s deprivanty vypořádat nějak chytře - na rozdíl od doby před 50 - 100 lety už víme, "vo co gou" ... vono mi totiž pořád vrtá hlavou jak je možný, že je tolik lidí tak nasranejch na vostatní a obviňujou je ze stádnosti a tak ... druzí zas obviňujou je ... tady něco nehraje :o) Třeba pořád očekáváme zázrak ve směeru, kterej není průchozí a přehlížíme cesty, který jsou otevřený.
[72]
70 (Mirek) Vloženo
14.08.2008, 22:10:45
.. však jo, uvedl jsem revoltu jako zvláštní případ. Ale ono to bylo v textu zamíchaný. Ano, cíleně si uvědomovat vlastní jedinečnost a originalitu. Teď jde o to, jak to ostatním člověk předestře - jako chci být jinej než vy, nebo chci být svůj? Podle mých zkučeností reagují lidé na tento zdánlivě malý rozdíl o dost znatelně jinak. častokrát dokážou tolerovat úplný ekcesy (viz pornohvězdy, které vystupují jako moderátorky rádoby seriózních pořadů, vily atd.)
[73]
Ale vždyť (Taras) Vloženo
14.08.2008, 22:20:31
to, co probíhá nepřetržitě už tisíciletí (a v posledním desetiletí dokonce nabírá na obrátkách) je festival, doslova karneval deprivantů. Poslední končí v těchto dnech na Kavkaze. Bezohledný a napůl šílený, v Americe (Langley) šlechtěný gruzínský deprivant vybombardoval v noci město, čistě civilní cíl, a okolo sebe slyšíte, jak jsou ti Rusové fujtajbl agresoři. A deprivant z Washingtonu hrozí konsekvencemi, on, který má na krku statisíce civilních obětí.
Tohle je už tak hovadné chování politiků a novinářů, křivení charakterů a gejzír lhaní, že se dá přirovnat k nástupu nacistů v Německu nebo k nejhlubší normalizaci.
A vy přemýšlíte, jak vyzrát na deprivanty? Vždyť jste (jsme) až po krk v té žumpě, kterou tyhle spécie vlastnořitně naplnily.
[74]
72 (Jessie) Vloženo
14.08.2008, 22:22:11
Když má potřebu to někomu předestírat, tak patří do stáda :-). To je taky vlastnost stáda, že každý chce být za každou cenu v něčem originální.
[75]
Ježyš (Mod.) Vloženo
14.08.2008, 22:25:38
a už jsme došli až k hodným Rusům........
[76]
(Mirek) Vloženo
14.08.2008, 22:46:27
74 ano ... myslel jsem to tak, jak člověk postaví vůči ostatním to, že chce prohlubovat svoji originalitu, páč nějak to postavit musí. Resp. sám se k tomu nějak postavit - ono to zněj pak samo vyzáří.
73 před 65 lety proti sobě dva jiní deprivanti hnali lidi jak na jatka a šlo to do miliónů - jinej deprivant zápalil v noci město, aby měl inspiraci pro báseň, jinej z Mongolska zas zničil před 800 lety civilizaci na středním východě a rozvrátil jejich hospodářství tak, že se z toho dodnes nevzpamatovali a kdyby nezemřel, převálcoval by na koních Evropu až k Atlantiku. Tenkrát ještě Ti, kteří jejich zcestné cíle vykonávali nevěděli, že slouží deprivatům. Takže byli bezmocní vůči jejich trikům. Ale dnes už víme, oč jde a chce to podle mého čas, až tahle znalost, tohle povědomí prosákne do obecné kultury. Pak se podle mého něco změní. Možná to bude něco málo, ale dojde ke krizi a ta se nějak bude řešit. (Podotýkám, že v Seldonův plán nevěřím :o))))
75 nikde nevidím zmínku o tom, že jsou Rusové hodní. Jen připomenutí, že ti "hodní" Gruzínci zas tak moc hodní nejsou :o)
[77]
(Jessie) Vloženo
14.08.2008, 22:59:13
Nesmějte se mi, ale někde jsem četla, nechci říkat kde, že na jedné ze stran v Gruzii jsou Američané. Je to moc velká blbost?
[78]
Když jste vzpomenul (76) (Taras) Vloženo
14.08.2008, 23:18:08
ty dva nejznámější diktátory, tak připomenu souvislost s deprivanty. Koukolík říká, že na počátku vzniku deprivanta je trauma v útlém mládí, zejména pak citově chladná až odmítavá, nepřátelská výchova, hlavně ze strany matky. Stalin i Hitler měli otce-tyrany, takže i vliv druhé rodičovské strany je významný. Navíc oba byli tělesně postižení, nebyli v normě.
A pak měli ještě společné to, že byli davem, národem, milováni až k zešílení (zejména ženy se v tomhle zbožňování vůdců vyznamenávají) a nejbližší okolí, spolupracovníci, byli ochrnuti obdivem a strachem z géniů, jak myši hadem.
[79]
Mod (Roj - WWW) Vloženo
15.08.2008, 00:24:34
Ona je trikolka lepsi, nez ferrari, o kterem nevi nikdo, krome domnelého majitele :-)
[80]
78 (Mirek) Vloženo
15.08.2008, 10:56:35
No já nevím, tohle mi přijde moc zjednodušený - takový memovitý :o) ... ale docela by mne zajímalo, jak by dopadli dnes, v době, kdy "národ" každou chvíli šílí pro jinou mediální hvězdu
[81]
Tak co, Laco... (@Teo) Vloženo
15.08.2008, 11:10:50
Už znáš víc (ne)skutečnejch inteletelektuálů? Jako demonstrace inteletelektuálštiny celkem dobrý, ne?
[82]
INTELEKTUÁLOVÉ Z MASA A KOSTÍ (LACO - WWW) Vloženo
15.08.2008, 13:31:14
[81] @Teo, od Arthura vím, že Mirek ani Taras nejsou živé bytosti. Je to plugin do Bloguje.cz, který se aktivuje v momentě, kdy se v systému objeví článek mající v titulku slova intelektuál a Arthur Dent.
[83]
Aha... (@Teo) Vloženo
15.08.2008, 14:25:20
A já měl podezření, že maj stejnou I.P. adresu. On ten Taras je totiž taky Mirek. Tady máš odkaz na jeho texty v BlivajsListech, v nichž Míra nezná míru: http://www.blisty.cz...799/art.html Doporučuju zejména opticky poslední dva o zlodějských podnikatelích a nemravných vlastnících. Jestli na to nebudeš mít žaludek, zkus se k textům vrátit před příštími volbami. Snáze se pak hází hlas pro "menší zlo"...
[84]
(MIrek) Vloženo
16.08.2008, 17:11:40
[83] ... stejné křestní jméno, ale ty články se mi taky nelíbí. Lidi sice nerozděluju podle názorů, ale vadí mi zjednodušování a nekritickej přístup k vlastním názorům. Ale na zkaženej žaludek to není - spíš na unavený pokrčení ramen, jestli mi rozumíte.
[81][82] (Ne)skutečnej intelektuálskej plugin reagující pouze na slova Artur Dent a intelektuál ... hmmmm ... tak jsem teda dopadl :o/ Tohle řeknu své lepší polovině, až jí budu chtít rozesmát ... díky :o))))))))))))))))
[85]
POTLESK PRO MIRKA (LACO - WWW) Vloženo
16.08.2008, 23:34:31
[84] Gratuluji pluginu nové generace s názvem Mirek za pochopení mého vtípku v [82]. Bohužel plugin Taras je staršího data, vzal můj komentář vážně a dokonce si e-mailem stěžoval bývalému adminovi. Škoda, že se smysl pro humor a nadhled nedají implementovat tak snadno jako pluginy do Bloguje.cz.
[86]
... Hm, díky, supr .... (Mirek) Vloženo
17.08.2008, 01:22:40
[85] ... teď ještě naučit uživatele pluginů, kdy je vtípek opravdu na místě a kdy nejspíš dotčeného naštve ... no, já vím, je to těžký, když chce člověk uvolnit atmosféru a vono se to zrovna nepovede ... :o/
[87]
(Roj - WWW) Vloženo
17.08.2008, 10:08:47
Laco, nahraj mi ten taras!
[88]
AUTOMATICKÁ AKTIVACE (LACO - WWW) Vloženo
17.08.2008, 10:20:54
[87] Roji, není třeba nic nahrávat. Jak píšu výše, stačí na Bloguje.cz napsat článek mající v titulku slova intelektuál a Arthur Dent. Taras se poté aktivuje sám. Nežádoucím vedlejším efektem jeho projevů ovšem je, že pod pseudonymem Bulba píše zlostné e-maily svému stvořiteli.
[89]
(Roj - WWW) Vloženo
17.08.2008, 10:32:38
Kdybych byl programator jako treba Davidek, tvoril bych pluginy, ktere by psaly zlostne emaily nejen mne, ale i na Hlavni nadrazi. Skoda ze to neumim ;-(
[90]
(Mirek) Vloženo
21.08.2008, 10:05:24
... hele ... mohli byste mne už konečně vypnout ... díky
Přidání komentáře...