Plné verze časopisů na internetu
- Ze světa (internetu)Obstojí v tomto směru nový web?
Čas od času se mě nějaký internetový nováček zeptá, zda na webu najde také kompletní obsah časopisů povalujících se na pultech trafik. Tento dotaz jsem poprvé obdržel snad někdy před deseti lety, ale stejně jako tehdy, tak i dnes odpovídám záporně. Čest světlým výjimkám, kdysi byla ke stažení v PDF dostupná například starší čísla časopisu Computer, Reflex dokonce on-line nabízí kompletní obsah, ale většina ostatních magazínů na svých webech zpřístupní maximálně jeden dva články z aktuálního čísla. Před pár týdny se však v testovacím režimu objevil nový web Magazíny.cz, jehož provozovatelé mají vysoké ambice. Zatím zde ale najdete jen kusé obsahy nově vyšlých i starších čísel časopisů, informace o předplatném či zmínky o různých akcích pořádaných jednotlivými vydavateli.
"S ukončením testovacího provozu (v průběhu prázdnin) dojde k rozšíření obsahu. Ne vše jde ale tak hladce, jak by se na první pohled mohlo zdát," sdělil mi za web Magazíny.cz Martin Pavlíček.
Komentáře
[1]
(Vilém Málek - WWW) Vloženo
15.05.2007, 09:32:50
Projektu by prospěl RSS přehled novinek, nejlépe přilinkovaný přes metadata, aby ho mohly objevit a zaregistrovat i různé automaty.
[2]
Nejedná se o plné verze časopisů (Roman Raška - Mail - WWW) Vloženo
15.05.2007, 09:42:16
Po letmém prozkoumání stránek jsem teda nenabyl dojmu, že by tyto stránky byly k něčemu užitečné. Že by předčasně spuštěné ??
[3]
(markon - WWW) Vloženo
15.05.2007, 09:50:15
Ano najde, CPress poskytuje kompletní obsahy předplatitelům včetně archivů
[4]
Plné verze? (Dan - Mail - WWW) Vloženo
15.05.2007, 10:24:08
Po návštěvě webu jsem také nenabyl dojmu, že by na něm měly být PLNÉ verze časopisů. Spíše je to podle mne takový agregátor OBSAHŮ (ve smyslu seznam článků v daném čísle). Máš Laco nějaké další informace o tom, že by se tam měly objevit i plné texty? Ono slovo "obsah", které používáš, je malinko zavádějící. Můžu si pod tím představit jak "plný obsah časopisu - tj. texty všech článků", tak i "souhrnný obsah - seznam článků na 1 straně (většinou s odkazy na stránky)".
[5]
to Dan (Laco - WWW) Vloženo
15.05.2007, 10:33:55
Z komunikace s panem Pavlíčkem vyplynulo, že plné verze vybraných časopisů jsou v jednání -- viz zmíněné "rozšíření obsahu" v přímé řeči. Ale jistě to tady Marin Pavlíček osvětlí více.
[6]
No... (JackRussel - Mail - WWW) Vloženo
15.05.2007, 10:39:33
V Americe funguje předplatné magazínu v elektronické podobě celkem dobře a dlouho. Nejznámnější projekt tohoto druhu je Zinio.com. Jenže Amerika je masivní trh, s internetem jsou jinde a hlavně tyhle e-magazíny nabízejí za zlomek ceny, za kterou se dají koupit na stánku.
Uvidíme, s jakou nabídkou nastoupí magaziny.cz.
[7]
2 Laco (Dan - WWW) Vloženo
15.05.2007, 10:59:05
Díky za objasnění. Pokud je tedy cílem popisovaného webu poskytovat plné texty archivních čísel, tak moc nevěřím v masivnější úspěch tohoto projektu. Vím snad jen o CPressu, který archivní verze registrovaným uživatelům (předplatitelům) poskytuje, jinak o nikom nevím.
PS: Mohl bys prosím u mého předchozího příspěvku odmáznout mail adresu - nevím, jak se tam mrška dostala:-( Díky.
[8]
2 Jackrussel (Dan - WWW) Vloženo
15.05.2007, 11:04:40
Věřím tomu, že na velkém trhu funguje předplatné "aktuálních" časopisů v elektronické podobě. Jenže co jsem to tak pochopil, tak magazíny.cz nemají být o předplatném, je to úplně jiný obchodní model.
[9]
Kanibalizace (Dan - WWW) Vloženo
15.05.2007, 11:30:21
Navíc mne napadla ještě jedna věc - pokud by se skutečně na webu objevily plné verze magazínů třeba 2 - 3 měsíce nazpět, tak by to mohlo narušit obchodní model klasických magazínů - já mám třeba předplaceny asi 4 IT časopisy, ale kvůli velkému vytížení si je poslední dobou nestíhám číst a čtu je s 1 - 2 měsíčním zpožděním většinou ve vlaku z Prahy na opačný konec republiky. Kdyby se na webu objevily elektronické verze magazínů třeba 2 měsíce zpátky, tak by část čtenářů mohla raději využívat archiv na magazíny.cz než aby si tištěnou verzi kupovali - pro někoho nemusí být důležité "číst hned teď".
[10]
Plne texty (Ivan Fiker - WWW) Vloženo
15.05.2007, 13:46:47
Spousta vydavatelstvi se snazi prodavat sva starsi cisla a proto by bylo nerealne aby nam poskytli k uverejneni kompletni casopis v PDF. Na druhou stranu jsou vydavatelstvi ktera zobrazuji na domovskych strankach identicke clanky z daneho vytisku i dokonce nejnovejsiho. Tyto uverejnene clanky budeme zanedlouho publikovat i my se souhlasem vydavatelstvi... Konec koncu je vsechno ve vyvoji a kazdym dnem se usilovne pracuje na novych zmenach a novinkach ktere jiz brzy prijdou na magaziny. Zatim je tento projekt na samem zacatku a svou budoucnost ma jeste pred sebou.
[11]
2 Dan (JackRussel - Mail - WWW) Vloženo
15.05.2007, 14:14:24
Úplně jiný obchodní model? To jsem ho asi špatně pochopil...
Samozřejmě že nepůjde jen o předplatné, uživatel tam koupí e-magazíny i jednotlivě a pravděpodobně i starší čísla.
Takhle jsem to pochopil, jestli špatně, tak si to od tebe nechám rád vysvětlit. :-)
[12]
Aha... (JackRussel - Mail - WWW) Vloženo
15.05.2007, 14:38:16
Teď teprve jsem si všimnul příspěvku nahoře. Vidím, že jsem měl v hlavě opravdu jiný model...to je škoda :-)
Ivan Fiker: Proč si myslíte, že je nereálné, aby Vám vydavatelství poskytnuli kompletní číslo v PDF? Oni dostanou stejnou, ne-li větší provizi, než z tištěného časopisu. Vy si také přijdete na své. Tenhle obchodní model ve světě funguje.
[13]
(Ivan Fiker - WWW) Vloženo
15.05.2007, 14:52:52
Uvidime jak se tomu vydavatelstvi postavi. Ale rozhodne budeme usilovat o prodeji casopisu v PDF. Ne ze si clovek predplati na pul roku nebo na rok ale pouze jednotliva cisla. Da se rict ze v CR prodej magazinu v elektronicke podobe neni az tolik rozsiren a proto neni od veci prijit s touto funkci nyni.
[14]
(Libor - WWW) Vloženo
15.05.2007, 17:03:32
Předplatné všech časopisů, co jsem odebíral, jsem postupně zrušil. Ale rád si nějaký tímto způsobem "prolistuji".
[15]
(Martin Pavlíček - WWW) Vloženo
15.05.2007, 20:23:21
Urcite by nebylo rozumne, prozradit zde cele know-how, ale alespon tolik: Magaziny tak, jak je ted vidite, samozrejme nejsou ve finalni fazi. Ano, mate pravdu - spustili jsme je predcasne, ale stejne tak jsme je pustili prave vcas. Pochopitelne totiz nejaky cas trva, nez lidi zacnou chodit - a oni polehounku chodi uz ted. Momentalne na Magazinech navstevnik najde obsahy vydani nekolika desitek casopisu, databaze se stale kompletuje, planuje se vsak i jednoduchy prodej casopisu v elektronicke podobe - jak jednotlivych cisel, tak celeho predplatneho. O tom stale jedname. No a co se tyce RSS feedu - diky za pripomenuti, zahadne se mi z to-do vytratil. :)
[16]
(Martin Pavlíček - WWW) Vloženo
15.05.2007, 20:27:41
Jeste jsem zapomnel - uverejnovani starsich cisel v PDF zni pekne, zalezi vsak na tom, jak se k tomu jednotlivi vydavatele postavi.
[17]
(Lubo) Vloženo
15.05.2007, 22:20:31
Proč by měl někdo uveřejňovat něco zadarmo? I kdyby to někdo udělal, dlouho mu to nevydrží. Je to přeci jeho práce, kterou se živí a tak má právo na odměnu. Nedávno mi kamarád říkal, že "nejdražší sex je ten zadarmo:-)", pokud to mám parafrázovat, tak pokud mi někdo nabízí něco zadarmo, většinou je to jen moje pocitová záležitost, ale v důsledku to vždycky zaplatím i vícenásobně. Takže kvalitní časopisy zadarmo prostě NIKDY nebudou.
[18]
to Lubo (Laco - WWW) Vloženo
15.05.2007, 22:45:36
Dalo by se polemizovat o tom, co je to kvalitní časopis. A až na to přijdem, můžem v diskusi pokračovat na téma, co je to kvalitní sex.
[19]
(zwíře - WWW) Vloženo
15.05.2007, 23:13:23
Já bych to obrátil. Stefan Sagmeister říká, že věci zadarmo jsou "crap". Ač je to levičák jak poleno a ve spoustě věcí s ním nesouhlasím, tak věci zadarmo jsou (většinou) šmejd :)
[20]
(Bob) Vloženo
16.05.2007, 01:47:16
Posledni dobou mam pocit, ze se stalo jakousi módou oficialne spoustet polotovary, tj. nedodelane weby. Sam spravuji cca deset komercnich sajtu a navrhnout zakosovi, ze neco spustime, nez to bude dodelane, mam pocit ze by to byla od nej posledni zakazka. Je to velice neprofesionalni. Na me osobne to funguje spatne - jednou se podivam, vidim "polotovar" a priste me tam nikdo neuvidi.
Citim to snad spatne?
[21]
souhlas (Petr K.) Vloženo
16.05.2007, 08:32:32
2BOB: naprostej souhlas. Nedodělané weby jsou poslední dobou opravdu v módě. V poslední době mě totálně zklamal třeba zbastlenej číšník na atlasu nebo zfušovanej web na propagaci linuxu...
Zajímal by mě důvod. Snaha rychlého spuštění? Přestane to tým bavit v půlce práce?
[22]
(Martina) Vloženo
18.05.2007, 00:22:15
Co tím sledují? Na první pohled je jasné, že tam žádné obsahy časopisů nenajdeme - jsou tam jenom obálky a kontakty na redakci, kde si lze objednat předplatné.
Přidání komentáře...