Další mé postřehy...

    Předčasné volby

    - Jen tak

    Pánové, nechcete už nechat těch blbostí?

    Ač červnové volby skončily patem, vítězem je Paroubek. Současný stav, kdy se neustále vyjednává nevyjednatelné, mu vyhovuje, plnit se bude jeho předvolební program, radikální reformy ODS nemají šanci. Klaus, který nikdy nebyl a nebude mým prezidentem, by situaci nejraději vyřešil velkou koalicí nebo opoziční smlouvou, což by mu napřesrok zaručilo znovuzvolení. Brr.

    A přitom je řešení současné situace tak jednoduché. Předčasné volby, do kterých povede trojkoalici ODS, SZ a KDU-ČSL nový předseda ODS Pavel Bém. Jednotná pravice podzimní volby s velkým náskokem vyhraje a Paroubek se v zimě konečně půjde klouzat.

    linkuj.cz vybrali.sme.sk


    Komentáře

    [1] Naprosty souhlas (Martin) Vloženo 07.08.2006, 19:02:46
    Presne tak bych si to predstavoval tez.

    [2] (jh11) Vloženo 07.08.2006, 19:45:52
    Vláda ODS tady už byla.
    Jaké radikální reformy čekáš?
    Slova jen a jen pouhá slova.
    Dalo by se říci kecy.

    [3] Nové volby! (PK) Vloženo 07.08.2006, 20:38:22
    Taky jsem pro nové volby, opakování těch 100:100 je statisticky dost nepravděpodobných. Náklady na nové volby budou určitě nižší než náklady na čtyři roky nefunkční vlády a odkládání nutných reforem.

    Podmínkou nových voleb je ale SKUTEČNÝ poměrný systém, kdy každý hlas bude vážit stejně.

    Nic proti Bémovi, ale mne osobně Topolánek po volbách mile překvapil - svou zásadovostí a jasnou řečí. Ne jako Klaus, který se kdysi pár dnů po "mobilizaci" proti socdem-nebezpečí spojil s dosavadním největším nepřítelem Zemanem. Kam vedla opoziční smlouva, vidíme doteď (když zůstanu v oboru IT, tak třeba skandální zakázka na internet do škol nebo komunikační infrastrukturu veřejné správy...)

    [4] to jh11 (Laco - WWW) Vloženo 07.08.2006, 21:24:36
    ODS tu byla, ale naposledy před osmi lety. Zatímco ČSSD tady vládne už osm let! Radikální reformy? Co takhle začít s důchodovou reformou, zavést placení školného, spoluúčast u lékaře, omezit byrokracii nebo výrazně zjednodušit daňový systém? A především, pravice je pro mě symbolem svobody, chci stát, který mi slouží a ne stát, který mi vládne.

    [5] Som za! (aTeo ;)) Vloženo 07.08.2006, 23:08:25
    Akurát na Béma jsem slyšel tolik pomluv, že i kdyby jenom jedna byla pravdivá...

    [6] (insolitus - WWW) Vloženo 07.08.2006, 23:22:38
    Chce to především změnu volebního systému, aby se tenhle pat zase neopakoval. A předčasné volby budou asi potřeba.

    [7] to Laco (Čiko) Vloženo 08.08.2006, 07:46:20
    Laco, celkem souhlas ... až na ...jednotná pravice (trojkoalice) ta je docela protimluv... podívej se pořádně co tam je za strany a jaký měly program.
    P.S. a vidíš, že to de, ani si moc nenadával.

    [8] (Vankelt) Vloženo 08.08.2006, 08:22:39
    A především, pravice je pro mě symbolem nesvobody, chci stát, který mi slouží a ne stát, který mi vládne.

    [9] to Čiko (Laco - WWW) Vloženo 08.08.2006, 09:02:16
    Voní to ti kucí vopálený v tý trojkoalici nějak vošetřej, napíšou si notičky, aby to celý vošéfovali.

    [10] to Vankelt (Laco - WWW) Vloženo 08.08.2006, 09:03:09
    Ty kluku ušatá, já ti teď nějak nerozumím...

    [11] (Petr - WWW) Vloženo 08.08.2006, 09:44:21
    Jak se vůbec vyhlašují nové volby? Protože jestli to musí udělat vláda - tedy ČSSD - tak ta to po tom posledním průzkumu mínění nedovolí. To by odporovalo základním Paroubkově vlastnosti, totiž touze po moci a vypočítavosti.
    A ještě k tomu prezidentovi. Ke Klausovi mám taky řadu připomínek, ale když si představím že další kandidát byl třeba Miloš Becherovka Zeman... brrr. A tu teorii, že Klausovi jde o zvolení od ODS i ČSSD, tu myslím prohlásil o víkendu Bursík. Do té doby o tom nikdo nemluvil, od té doby to bere každý jako fakt. Přitom pokud Klaus teď nedovolí nové volby, tak rozhodně ODS poškodí a nemůže pak očekávat, že bude zvolen.

    [12] to Vankelt (Petr - WWW) Vloženo 08.08.2006, 09:46:03
    mám pocit, že máš tak trošku pomotané základní principy pravicové a levicové politiky ;-)

    [13] to Petr (Vankelt) Vloženo 08.08.2006, 11:41:04
    Princip je princip, ale skutečnost je jiná ...

    [14] Kdo vyhlašuje volby (PK - WWW) Vloženo 08.08.2006, 12:09:45
    Volby do sněmovny vyhlašuje prezident republiky. Předtím ale musí rozpustit poslaneckou sněmovnu. To může udělat v případech, že:
    a) Poslanecká sněmovna nevyslovila důvěru nově jmenované vládě, jejíž předseda byl prezidentem republiky jmenován na návrh předsedy Poslanecké sněmovny, (tedy až ten třetí pokus o sestavení vlády)
    b) Poslanecká sněmovna se neusnese do tří měsíců o vládním návrhu zákona, s jehož projednáním spojila vláda otázku důvěry,
    c) zasedání Poslanecké sněmovny bylo přerušeno po dobu delší, než je přípustné,
    d) Poslanecká sněmovna nebyla po dobu delší tří měsíců způsobilá se usnášet, ačkoliv nebylo její zasedání přerušeno a ačkoliv byla v té době opakovaně svolána ke schůzi.
    Byla-li Poslanecká sněmovna rozpuštěna, musí se volby konat do šedesáti dnů po jejím rozpuštění.

    Takže: nejpravděpodobnější je teď bod D, případně A, ale v obou případech Ústava ukládá prezidentovi jen MOŽNOST, nikoliv povinnost rozpustit sněmovnu.

    [15] jsem dnes unaven, takže (Bob - Mail - WWW) Vloženo 09.08.2006, 20:50:53
    to zkrátím na: CHCI předčasné volby..

    [16] (jh11) Vloženo 10.08.2006, 00:59:03
    http://jh11.bloguje.cz/364337-souboj-nalepek-.php

    [17] (Petr - WWW) Vloženo 13.08.2006, 14:52:39
    Nové volby nevím jestli něco vyřeší. Hezké bude až to zase dopadne 100:100. Není chyba v poslancích, ale je videt, že prostě český nárd je rozdělený ;)


    Přidání komentáře...

    Vaše jméno:


    Váš e-mail:


    URL vašich stránek:


    Nadpis:


    Text:


       


    Píše Ladislav Bittner. Powered by Bloguje.cz Design by Czechline.